Lužické hory a České Švýcarsko spojily síly.
Veletrh přitáhl až 150 odborníků z cestovního ruchu.
Propojit podnikatele, obce a další aktéry v cestovním ruchu si dal za cíl druhý ročník veletrhu, který tentokrát uspořádaly dvě destinace, Lužické hory a České Švýcarsko. Akce proběhla ve čtvrtek 6.února v České Kamenici, městě na rozhraní obou destinací.
Na účastníky čekaly přednášky, stánky regionálních výrobců, krátké prezentace aktérů v cestovním ruchu. Nakonec se sešlo okolo 150 účastníků, kteří měli po celý den možnost navazovat obchodní kontakty. Jelikož obě destinace mají přesah i do Saska, nemohli chybět ani zástupci Saského Švýcarska, ani Přírodního parku Žitavské hory.
Destinace představily novinky a plány na letošní rok. Hlavním tématem roku 2020 je nově vzniklá Pivní stezka Lužických hor. Tento produkt cílí na aktivní turisty, kteří budou mít motivaci navštívit destinaci opakovaně a vyhledávat pobyt v jarním a podzimním období. Druhé hlavní téma roku jsou Klenoty Lužických hor, tedy místa doposud ne příliš známá širší veřejnosti.
Regionální výrobci, podnikatelé v gastro a hotelnictví měli možnost ukázat svou nabídku prostřednictvím stánku či krátké prezentace. Největší přínos měly neformální schůzky a jednání, kde se navázaly nové obchodní vztahy. Hlavní myšlenka „propojování“ očividně splnila svůj účel.
Pracovníci v cestovním ruchu měli díky této akci příležitost během jednoho dne získat řadu cenných informací a kontaktů, které přispějí ke zkvalitnění nabídky a služeb. Veletrh se setkal s velkým ohlasem a organizátoři hlásí zájem pořádat tuto akci opět příští rok. Otázka je, zda se otevře částečně i veřejnosti.